Onze werkwijze

Na uw aanmelding wordt er binnen 3-5 werkdagen contact met u opgenomen. Gedurende de campagne Stoptober in de maand oktober kan het vanwege de drukte langer duren voordat wij contact opnemen. 

Start vandaag nog met uw eigen personal coach. Na uw aanmelding nemen wij contact met u op voor een intakegesprek waarin wij u voorzien van informatie en een persoonlijk advies.

Onze werkwijze in stappen:

  1. U meldt zich aan voor het gewenste programma via het aanmeldformulier op onze website.
  2. Wij nemen binnen 3-5 werkdagen telefonisch contact met u op voor een vrijblijvend intakegesprek. Indien wij u niet kunnen bereiken ontvangt u een e-mail voor het maken van een afspraak. Indien wij geen reactie ontvangen binnen 2 weken, zullen wij uw gegevens verwijderen en dient u zich opnieuw aan te melden. Indien u geen telefoontje of e-mail heeft ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via info@ilifecoach.nl. Controleer vooraf of onze e-mail in uw Postvak Ongewenst (spam) terecht is gekomen. Indien u voor online begeleiding heeft gekozen, kunt u direct starten met het programma en heeft u direct toegang tot de cursus.  Let op: in de vakantieperiode zijn er aangepaste openingstijden. De reguliere trainingen starten weer per 1 september.
  3. Tijdens het telefonische intakegesprek voorzien wij u van informatie en een persoonlijk advies en indien van toepassing sturen wij u na afloop een aanvraagformulier voor anti-rookmedicatie per e-mail of per post. Het is mogelijk dat wij u moeten doorverwijzen naar uw huisarts.
  4. Indien u anti-rookmedicatie gaat gebruiken, dient u een afspraak te maken bij uw huisarts om het aanvraagformulier voor de anti-rookmedicatie te ondertekenen of een recept bij te voegen.
  5. U kunt met het ondertekende formulier (en/of recept) de hulpmiddelen of medicatie afhalen bij uw apotheek  m.u.v.: VGZ, Univé, CZ, Ohra, Delta Lloyd en Menzis klanten krijgen ze toegestuurd via de Nationale Apotheek of ApotheekZorg. ILIFECOACH B.V. informeert u hier over tijdens het eerste gesprek.
  6. U krijgt na het intakegesprek een personal coach, e-coach of groepscoach toegewezen die telefonisch of per e-mail contact met u zal opnemen voor het maken van een afspraak voor het eerste coachgesprek of groepsbijeenkomst. Indien u voor groepsbegeleiding heeft gekozen, ontvangt u een e-mail met de startdata in uw regio. Indien wij niet voldoende aanmeldingen in uw regio hebben voor groepsbegeleiding, zullen wij u hierover informeren. U heeft dan de mogelijkheid om te kiezen voor een andere vorm van begeleiding.
  7. Het eerste coachgesprek of groepsbijeenkomst vindt plaats op het afgesproken tijdstip en u kiest vervolgens een datum voor de stopdag indien u gaat stoppen met roken
  8. De overige coachgesprekken of groepsbijeenkomsten met uw eigen personal coach zullen plaatsvinden na uw stopdatum
  9. Bij vragen kunt u tijdens het programma terecht bij onze klantenservice per e-mail, WhatsApp of laat een terugbelverzoek achter voor uw stopcoach.
  10. Na afloop van het programma declareren wij de kosten van het programma bij uw zorgverzekeraar (m.u.v. online begeleiding). In sommige gevallen ontvangt u een factuur en dient u het zelf te declareren bij uw zorgverzekeraar. Dit is afhankelijk van de werkwijze en het inkoopbeleid van uw zorgverzekeraar. Let op: U dient het programma af te ronden om voor een vergoeding van uw zorgverzekeraar in aanmerking te komen. Indien u zich niet tijdig afmeldt (binnen 7 dagen na uw eerste aanmelding m.u.v. online begeleiding) of het programma niet afrondt, ontvangt u een factuur van 390,- euro (zonder vergoeding). Uw coach zal u twee keer bellen op het afgesproken tijdstip, bij geen gehoor ontvangt u een e-mail met het verzoek om een nieuwe afspraak te maken. U bent zelf verantwoordelijk voor het maken van een nieuwe afspraak.